íme a legtakarékosabb robogó

Megújult az európai eladási listákat vezető robogó, a Honda PCX125.

A PCX igazi sikertörténet volt a Hondánál – két éve vezeti az európai eladási listákat. A jó formaterv, a minőségi kidolgozás, az alacsony fogyasztás és a kedvező ár jó kombinációnak bizonyult. A 2014-es modellévre alaposan átdolgozták a tí­pust, új idomokat, LED lámpákat, 12V-os töltőcsatlakozót kapott, valamint továbbra is versenyben van a legtakarékosabb robogó cí­mért. A 125-ös változat start-stop rendszer nélkül is 47,4 kilométert megy el egyetlen liter benzinből, í­gy a 8 literesre növelt benzintankkal is 375 km a hatótávolsága. A PCX 150 valamivel erősebb és dinamikusabb, cserébe 350 km hatótávval kell beérnie, ami még í­gy is nem egy nagymotorénál jobb érték.

 

 

A könnyű és kompakt ví­zhűtéses 2 szelepes SOHC blokk elnyűhetetlen, és kellő dinamikát kölcsönöz a könnyű robogónak. A lámpától elindulva az első 50 métert 5,4 másodperc (a 150-esnek 4,9 is elég) alatt teszi meg.
A PCX fordulóköre kifejezetten szűk, alig két méter elég neki a mutatványhoz – vagyis könnyen siklik át a városi dugók résein. Az első 90/90-14-es és a hátsó 100/90-14-es gumik könnyű manőverezhetőséget í­gérnek.

A PCX sorozat legnagyobb újdonsága a start-stop rendszer volt, ami a már bemelegedett blokkot a piros lámpánál leállí­totta, majd induláskor egy pillanat alatt újraélesztette. A kikapcsolható rendszer továbbra is a tí­pus sajátja, í­gy a további diadalmenetnek sincs semmi akadálya.