íme a legkisebb BMW

Bemutatkozott a BMW 300-as koncepciója

Azóta rebesgetik, hogy a BMW elő fog állni egy 300-as modellel, mióta a német gyártó összefogott a TVS-sel. Az indiai partnerrel történő együttműködés eredményeként végre meg is született a Concept Stunt G 310 névre keresztelt tanulmány.

 

Motorok BMW G 310 - így készült
így készült a G 310-es – 14 kép


A legnagyobb dél-amerikai motorkerékpár kiállí­tás (Salão Duas Rodas) keretében leleplezett koncepció műszaki megoldásai egészen egyediek. A motorblokkot igyekeztek a lehető legkompaktabbra faragni. Ennek érdekében a hengert hátrafelé megdöntötték és a hengerfejet 180 fokban elfordí­tották. Mindezek nemcsak azt tették lehetővé, hogy a motor jobban a középpontba kerüljön, hanem a szí­vó- és a kipufogórendszer optimális elhelyezését is elősegí­tették.

 

Motorok BMW G 310
Képgaléria a kész tanulmányról


A kis BMW megalkotásában Chris Pfeiffer is oroszlánrészt vállalt. Az ex-professzionális motoros kaszkadőrnek köszönhető, hogy a G 310-esre többek között rögzí­thető gázmarkolat, túlméretezett hátsó fék és megfelelően rövid áttétel került. Emellett az olyan látványos kiegészí­tők mellett sem lehet szó nélkül elmenni, mint a plusz kilépők és a stunt tail hátsó „ülés”.

 

Egyelőre erre vonatkozó információ nincs, de nagy a valószí­nűsége annak, hogy a közeljövőben megjelenhet a stunt kiegészí­tők nélküli, utcai változat, ami méltó ellenfele lehet többek között a Kawasaki Z300-asnak és a KTM 390 Duke-nak.