íme a Honda CRF 2019-ben érkező modellváltozatai

Továbbfejlesztették a Honda terepmodelljeit.

CRF250R és CRF250RX

A fejlesztések következtében immáron a CRF250R is a zászlóshajóként aposztrofálható CRF450R szintjén áll, ugyanis a 2020-as modellváltozat is átesett a futóművet és erőforrást érintő változtatásokon, í­gy még hatékonyabbá és kezelhetőbbé vált.

Motorja 4%-kal nagyobb csúcsteljesí­tményre és 8%-kal megnövelt legnagyobb forgatónyomatékra lehet büszke, és ami még fontosabb, jóval vehemensebben húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Mindezt egyebek mellett továbbfejlesztett dugattyúval és hengerfejjel, optimalizált szí­vó- és kipufogócsatornákkal, valamint átrajzolt vezérműtengely-bütykökkel sikerült elérnie a Honda munkatársainak, akik a – dinamikusabb gyorsulás érdekében – a 2. és 3. sebességfokozat közötti áttétellépcsőt is kisebbre vették, sőt új, kisebb súrlódású bevonattal látták el a 3. és 4. fogaskerékpárt, hogy még kifinomultabbak legyenek a kapcsolások. Ráadásként a megújult erőforráshoz új, váltófokozatonként egyedi befecskendezési térképet í­rtak, melyek a CRF450R-nél szerzett tapasztalatokon alapulnak.

HONDA CRF250L

Az új váz és lengővilla nemcsak a súlycsökkentésben játszik fontos szerepet, hanem a stabilabb úfekvéshez és a pontosabb kanyarvételhez is hozzájárul, a kis sebességű összenyomódásnál feszesebb rugózóelemek pedig a gyorsí­tások és lassí­tások során varázsolják magabiztosabbá a modellt.

A modernebb grafikákkal érkező, 2020-as CRF250R vadonatúj, különleges alapanyagú hátsó fékbetétekkel áll rajthoz, amelyek nagyobb fékerőt és élettartamot garantálnak, nem utolsó sorban feleslegessé teszik a féktárcsa körül ezidáig alkalmazott védőburkolatot.

A CRF250R újí­tásait a 2020-as CRF250RX is magáénak tudhatja, í­gy a cross-country
megszállottjai is élvezhetik a Honda innovációit.

CRF450R és CRF450RX

A tavalyi teljesí­tményfokozó módosí­tásokat követően idén a Honda íllí­tható Nyomatékszabályozó (HSTC), a HRC rajtelektronika és a változtatható befecskendezési térkép jelent újdonságot a CRF450R és CRF450RX háza táján.

A 2020-as modellváltozaton háromállású kipörgésgátló (HSTC) minimalizálja a tapadásvesztés kockázatát. Ez a rendszer nem használ forgási sebességet érzékelő szenzort a hátsó keréknél, helyette a fordulatszám-változásokat, illetve azok tempóját figyeli, s akkor lép közbe, ha az előre meghatározott tartományon kí­vül esnek a mért értékek. Nagy előnye továbbá, hogy rendkí­vül kifinomultan dolgozik, a pilóta alig érez valamit a beavatkozásból. A motor leállí­tását követően a HSTC nem áll vissza alaphelyzetbe, megmarad a beállí­tott fokozatban, és akár ki is kapcsolható, ha a vezető teljes szabadságra vágyik.

Miként a 250-es CRF-ek, a CRF450R és a CRF450RX is fejlettebb, nagyobb fékerőt és élettartamot garantáló hátsó fékbetétekkel, valamint ütősebb grafikákkal lép szí­nre, és stabilabb az erőteljes gyorsí­tásoknál és lassí­tásoknál, ugyanis az első és hátsó rugózóelemek feszesebbek is sebességű összenyomódásnál.

CRF450L, CRF250L és CRF250 Rally

A kettős célú, közúi használatra is alkalmas CRF450L tavaly jelent meg a kí­nálatban, alapját a CRF450R krosszmotor váza, futóműve és erőforrása adja. Ez a változat éppúgy friss grafikával érkezik 2019-ben, mint a CRF250R, a CFR250L, a CRF250 RALLY és a CRF450R, s a többi variánshoz hasonlóan, ez a modell is megrendelhető lesz Stealt Black fényezéssel.

HONDA CRF450L