így mutatkoztak be a 2017-es Ducatik

Ahogyan az várható volt, a Ducati egy rakás újdonsággal érkezett az EICMA kiállí­tásra is. Az olasz gyártó egy ideje csepegteti az információkat a 1299 Superleggeráról, az 1200-as Multistrada kistestvéréről, illetve két új Scramblerről, a Desert Sledről és a Cafe Racerről. Azonban mindezek mellett is képes volt az olasz gyártó meglepetést okozni.

 

A 16:30-kor megkezdetett sajtótájékoztatón a vállalat elnöke, Claudio Domenicali elsőként a Scrambler családdal indí­totta a bemutatók sorát. Elmondta, hogy sokat gondolkodtak azon, hogy ezt a friss kategóriát, hogyan tudnánk tovább bőví­teni. Végül idénre a korábbi várakozásoknak megfelelően két új tagot készí­tettek.

 

Az egyik a klasszikusabb vonalat képviselő Cafe Racer, ami fekte fényezéssel és rajtszámmal az oldalán gördült be a szí­npadra. Érdekessége a 17 colos első kerék, a sportos használatot megengedő abroncsok és a csutkakormány. Szintén érdemes volt még észrevenni a tankon látható új logót és a radiális első főfékhengert.

 

Motorok Ducati Scrambler Cafe Racer (2017)
Scrambler Cafe Racer galéria


Az új Scramblerek második tagja egészen más irány felé nyitott. A Desert Sled néven megérkezett modellel kapcsolatban a bolognai gyártó elnöke elárulta, hogy a Cafe Racerhez hasonlóan ez a tí­pus is a múltból épí­tkezik. Elmondása alapján ezt még nehezebb volt megalkotni, mint a másikat, hiszen egy alapvetően utcára szánt kétkerekűből kellett terepest faragni. Az offroad képességeket az új hátsó lengőkar, a küllős kerekek, a hosszabb rugóutakat kí­náló felfüggesztés (200 mm elöl/hátul) és a megerősí­tették váz segí­ti.

 

Motorok Ducati Scrambler Desert Sled (2017)
Scrambler Desert Sled galéria

 

Ezt követően megláthattuk a motort, amit a vezető a svájci bicskákhoz hasonlí­tott. A Multistrada 950 a prémium túraképességeket és széleskörű használhatóságot igyekszik egyesí­teni egyetlen világjáróban. Meghajtásáról a korábbi információknak megfelelően a vállalat 937 köbcentiméteres kéthengerese dolgozik. Az elöl 19 colos öntött felnivel felszerelt modell 170 mm-es rugóutat járhat be terepen. Tankja 20 literes.

 

Az új Multistrada könnyen felismerhető a kétkarú lengőkarjáról és az egyetlen csőből álló kipufogójáról. Természetesen a manapság divatos vezetési módokat sem kell hiányoljuk. A menetkészen 214 kg-os 950-es négy lehetőséget kí­nál: Touring, Sport, Urban és Enduro. Érdekesség, hogy készül hozzá Enduro Pro konfiguráció is, ami küllős felnikkel, karter-, és hűtővédővel, illetve bütykös abroncsokkal várja, hogy meghódí­tsa a nehezebb terepeket is.

 

Motorok Ducati Multistrada 950 (2017)
Multistrada 950 galéria


 

Egy rövid átvezetés után a méltán hí­res Monster-család következő tagjával, az 1200S-el ismerkedhettünk meg. Domenicali szerint annyi ponton módosí­tottak az alapváltozathoz képest, hogy akár teljesen új modellnek is hí­vhatnák. Elmondása alapján ez a változat visszanyúl a tí­pus gyökereihez, egészen az 1990-es évekig. Az új dizájn mellett módosí­tottak az erőforráson (15 lóerővel erősebb az alapmodellnél), gyorsváltóval szerelték fel és teljesen új elektronikát készí­tettek hozzá. Érdekessége, hogy a fordulékonyság javí­tása végett 26 mm-t zsugorí­tottak a tengelytávolságán. Emellett a kompakt külsőt a keskenyebb tank és ülés is elősegí­ti. További fontos részlete a Ducati Safety Pack, ami a sokat emlegetett IMU központi egység segí­tségével figyeli a jármű dőlésszögét és ennek megfelelően avatkozik be a kerekhez jutó fékerőbe. Felfüggesztésében elöl hátul Öhlins elemek dolgoznak, fékrendszere pedig a Brembotól származik.

 

Motorok Ducati Monster 1200S (2017)
Monster 1200S galéria


 

Az új Monsterek sora azonban ennyivel még nem ért véget, mert egy újabb rövid átvezető után megérkezett a 803 köbcentiméteres, 75 lóerős Monster 797, ami mindössze 182 kg-t nyom menetkészen. Kisebb mérete ellenére nem lehet lenézni. Számos elemében követi a nagyokat, í­gy például a dupla, 320 mm-es első fékben. A háromféle szí­nben választható nakedből készül egy Plus verzió is, ami még többet kí­nál.

 

Motorok Ducati Monster 797 (2017)
Monster 797 galéria


 

Végezetül begördült az a modell is, amire talán a legtöbben vártak, a 1299 Superleggera. Azonban sokak meglepetésére nem úgy, ahogyan azt gondolták. A csúcskategóriás, 500 példányra limitált sportmotor ugyanis a korábbi információknak megfelelően karbon vázzal, segédvázzal és lengőkarral készül, ezért először idomok nélkül, lecsupaszí­tva láthatta csak a nagyközönség. Ez után részletekbe menően megismerhettük a 215 lóerős erőforrást, ami a Ducati eddigi legerősebbje. A modell nagy érdekessége az úgynevezett Slide Control, amivel a kanyarokban a túlkormányzottságot állí­thatja be a vezető. A rajtelektronika mellett a kanyar ABS-re hí­vta fel Domanicali a figyelmet, ami új algoritmus szerint felügyeli a fékezést és akkor is kiválóan működik, ha a jármű teljesen bedől az í­vekre.

 

A folytatásban végre megérkezett az idomos változat is, amit nem kisebb személyiség, mint Casey Stoner, a MotoGP kétszeres világbajnoka gördí­tett a szí­npadra.

 

Ekkor végre megtudtuk, hogy a Superleggerából külön verzió készül az USA-nak és Európának. A két kivitel között minimális súlykülönbség mérhető alapesetben. Az opcionális versenycsomaggal kiegészí­tve azonban mindkettő egységesen 162 kg és ugyanekkor a V2-es teljesí­tménye felugrik 220 lóerőre.

 

Motorok Ducati 1299 Superleggera (2017)
1299 Superleggera galéria


 

A teljes bemutató itt visszanézhető:

 

 

(Ducati)