így kell begyalogolni Európába

Az Erik Buell Racing elkezdi megvetni a lábát Európában. Első lépés: irodát nyitnak Hollandiában.

Idéntől az amerikai-ázsiai koprodukció megpróbál bediffundálni az európai piacra is. Ennek első lépése, hogy irodát nyitottak a hollandiai Alkmaarban. Ez egy szükséges lépés a későbbi export tárgyalásokhoz, illetve egy ilyen kirendeltség nagy segí­tség a 2014-es Superbike világbajnokságon való induláshoz.

Persze egy rendes világmárka kiépí­tésétől még messze vannak, ugyanis amí­g nincsenek kereskedéseik, az értékesí­tés sem lesz sehol. Régebben a Harley hálózatát használva viszonylag könnyű dolga volt Buellnek, most viszont új partnereket kell felhajtania.

 

 

Amikor még Buell a Harley-Davidsonnal dolgozott együtt, sikerült eljuttatnia motorjait az öreg kontinensre. A szakí­tás óta azonban eltűnt a szemünk elől. De azóta új életet kezdett, és az indiai Hero MotoCorp pénzügyi segí­tségével ismét talpra állt, és visszatérne a reflektorfénybe.

Hogy Erik Buell jelentőségét megértsük, érdemes a korábbi munkáiban elmerülnünk. Olyan formabontó megoldásokat rugdosott el a sorozatgyártásig, amik a maguk idejében őrült extravaganciának tűntek, ma már viszont többen átvettek a nagy gyártók közül. Buell azt vallotta, hogy a motornak kompaktnak kell lennie. A tömegközpontosí­tást talán még ennél is szigorúbban vette, í­gy érdekes kompromisszumok születtek. A vázba rejtett benzintank, a lengővillában tárolt olaj, a peremfékek és a blokk alá húzott kipufogót mind-mind a Buelleken láthattuk először. Ezek közül a kipufogó járta be a legnagyobb karriert: a KTM, a Kawasaki, a Yamaha, a Honda egyaránt átvették a megoldást.

Tehát Buellt nyugodtan nevezhetjük korunk egyik legnagyobb hatású tervezőjének, aki már többször állt fel a padlóról. A mostani feltápászkodása remélhetően már végleges lesz, mankója az Hero MotoCorp, akik már 50%-os részesedést birtokolnak a Erik Buell Racingben – í­gy a világ egyik legnagyobb motorgyártója biztosí­thatja a pénzügyi hátterét a vállalkozásnak.