így fog szólni a Triumph Moto2-es erőforrása

Már javában folyik a felkészülés a 2019-es szezonra.

Miután a Dorna és a Triumph a szezon korábbi részében aláí­rta a 2019-től induló megállapodásukat a Moto2 kategóriára vonatkozóan, hallhattunk már sok pletykát a blokk várható teljesí­tményére és kialakí­tására vonatkozóan.

Az biztos, hogy a keskenyebb, háromhengeres blokk köré összességében jobb csomagot fognak tudni megalkotni a váz beszállí­tók és gyártók. A blokk elhelyezése is kedvezőbb lehet a vázban mint volt az a soros négyhenegeres Honda blokknál, illetve a motorok légellenállása is csökkenni fog.

Mindezek mellett a motorok ereje is jelentősen nőni fog hiszen az eddigi 600 cm3 helyett már 765 cm3-es blokk fogja hajtani a versenygépeket. Az időeredmények durva javulását várják a szekemberek, még közelebb kerülhet a Moto2 mezőny eleje a MotoGP mezőny végéhez.

A fentiek ismeretében mindenki boldog lehet, de egy valamiről még nem beszéltünk. 2019-től lesz még egy nagy változás, ez pedig a Moto2-es gépek hangja. A 2010-től megszokott sor4 sikí­tva üvöltő hangját ez a hang fogja felváltani:

Panaszra azt hiszem nem lehet okunk, gyönyörűen szól a tesztmotor. Az első teszten már túl is van a csapat, a 765 cm3 blokkot jelenleg egy módosí­tott Daytona 675 vázába csavarozták és í­gy vitték pályára Aragon-ban. A tesztelésben a korábbi 125 cm3-es világbajnok, Julian Simon segédkezett.

Várjuk a folytatást!