így duplázzák a BMW-k árát

A Bimota a BMW S 1000 RR blokkjával szerelt tanulmányt készül bemutatni.

A BMW S 1000 RR motorblokkjával szerelik fel a Bimota új, négyhengeres modelljét. Az olasz motorkerékpár gyár új, egyelőre koncepciómodelljét a kedden kezdődő motorkerékpár kiállí­táson (EICMA) mutatják be Milánóban.

A BMW S 1000 RR erőforrását jó választásnak találták a Bimotánál: jelenleg ez az egyik elérhető legfejlettebb soros, négyhengeres motorblokk. Mindössze 59,8 kilogrammos tömege, 13 000-es fordulaton leadott 193 LE maximális teljesí­tménye, valamint a magas fordulatszámot nagyon jól bí­ró, dupla vezérműtengelyes szelepvezérlés-mechanikája az új Bimota modell tökéletes alapjává teheti.

A két cég között már korábban is volt együttműködés: a Bimota 1995-ben mutatta be egyhengeres szupersport modelljét, a BB1 Supermono-t, amit a BMW F 650 motorblokkjával szereltek fel. A motorkerékpár, amelyből 1996-ig mindössze 376 példányt gyártottak, 35 kW (48 LE) maximális teljesí­tményével és mindössze 167 kilogrammos tömegével 196 km/h-s végsebességre volt képes.