így csalnak a Superbike Világbajnokságon

Remek pletyka jutott el a szerkesztőségbe: hogyan trükköznek a tanktérfogattal a világbajnokságon?

A stock kategóriákban (bizonyos szempontból – pl. blokk, elektronika, váz, lengővilla – gyárinak kell lennie a motornak, viszonylag kevés módosí­tást engednek csak meg) széria-alkatrészekkel kell indulni, í­gy a nem homológ tank például tilos. ím a csapatok szí­vesebben vinnének fel magukkal több üzemanyagot a pályára. Erre mende-mondák szerint a megoldás, hogy a ledugózott tankot feltöltik sűrí­tett levegővel, majd elkezdik melegí­teni – egészen addig mí­g ki nem tágul pár plusz liternyit. íllí­tólag elég ijesztő, ahogyan kipattan a tank.

 

Az eljárás sokak számára ismert lehet máshonnan: ugyanezzel a módszerrel lehet javí­tani a horpadásokat is a tank szétvágása nélkül.

Ön tud a motorsportból trükkös csalásokat? A házi plombanyomó nem ér, ahhoz nem kell ész.