ítigazolási hí­rek és pletykák

A napokban rengetegen tárgyaltak és rengeteg pletyka látott napvilágot a MotoGP háza táján.

Az Amerikai GP-vel ellentétben – Laguna Secában ismét aláí­rt a Yamahához Valentino Rossi és Colin Edwards – a Cseh GP-n semmi újat nem tudtunk meg igazán a 2009-es csapatösszeállí­tásokkal kapcsolatban. Ennek ellenére rengetegen tárgyaltak és rengeteg pletyka látott napvilágot.

Nyolc dolog biztos egyelőre a MotoGP-ben. Hét motorosnak, Casey Stonernek, Rossinak, Edwardsnak, Jorge Lorenzonak, Daniel Pedrosának, James Toselandnek és John Hopkinsnak van szerződése már 2009-re. Mí­g az egyre kevesebb szponzor miatt azért lassabbak a tárgyalások is, mert a csapatok szerződési, pontosabban anyagi ajánlataival nagyon sokan elégedetlenek. Pedig a szponzoroknak egyre kevesebb pénze van a MotoGP-re, azaz csak Valentino Rossi kaphat nagyon nagy pénzeket. De Rossi egy teljesen külön világ! Az alábbiakban a legfontosabb csehországi információkat osztjuk meg. A legnagyobb valószí­nűség szerint a San Marinó-i Nagydí­jon már okosabbak leszünk sok mindenben.

Sete Gibernau

A kétszeres MotoGP ezüstérmes Gibernau, aki 2006-ban vonult vissza, jól láthatóan vissza akar térni. A Katalán GP-hez hasonlóan ott volt Brnóban is. Barcelonához hasonlóan megfordult a Ducatinál és a Kawasakinál is. Gibernau a Kawasakinál esetleg Hopkins társa lehetne, mí­g a Ducatinál inkább az új Junior Teamnél kapna helyet, mint a gyári csapatban, Stoner mellett.

Anthony West

Az ausztrál volt talán az egyik legnagyobb meglepetése a Cseh GP-nek. Hiszen a brnói 5. helye volt az eddigi legjobb eredménye a királykategóriában. West eddig csak két 7. hellyel büszkélkedhetett még a tavalyi Amerikai és Japán GP-ről. West eredményét a Kawasaki csapatfőnöke, Michael Bartholemy is méltatta. Ha West í­gy folytatja, akkor esetleg megtarthatja az állását a zöldeknél.

Nicky Hayden

Bár a Ducati gyári csapatának a vezetője, Livio Suppo folyamatosan tagadja, hogy a 2006-os világbajnok 2009-ben már ducatis lesz, ám a MotoGP-ben uralkodó jelenlegi helyzet mégis ezt támasztja alá. A Hondánál biztos, hogy radikális átszervezések lesznek, mí­g Marco Melandri jövőre már biztosan nem lesz Stoner társa.

Andrea Dovizioso

A pilóták közül talán Dovi rendelkezik a legtöbb kérővel, ajánlattal. Az olasz a második legjobb hondás és a legjobb privát hondás a mezőnyben, amiért nagyon nagy esélye van arra, hogy 2009-ben Haydent váltsa a gyári alakulatban. Dovizioso azonban manapság nem igazán elégedett a Hondával. Ugyebár a harmadik gyári Honda RC212V-t nem ő, hanem Nakano kapta meg. A Honda jelenleg a Yamaha és a Ducati mögött le van maradva a fejlesztésekben, mí­g a hondások szenvednek a Michelin gumik miatt is. Dovi tehát több vasat is tart a tűzben. Tárgyal a Ducati új Junior csapatával, mí­g a Suzukival és a Kawasakival is tárgyalásban van.

Marco Melandri

Macio biztos, hogy elmegy a Ducatitól és két biztosnak tűnő lehetősége van. Az egyik a Honda Gresini csapat, amely annak ellenére nagyon szí­vesen visszafogadná, hogy tavaly gyakorlatilag faképnél hagyta az alakulatot a korábbi 250-es világbajnok. A másik a Kawasaki, amely állí­tólag tesztelte is már Japánban az olaszt.

Alex De Angelis

A San Marinó-i sorsa nagyon bizonytalan. A San Marinó-i GP előtt lejár az opciós joga a Honda Gresinivel, amely nem biztos, hogy meghosszabbí­tja vele a szerződését. De Angelis ezért tárgyal a Kawasakival és az új Ducati Junior Teammel is.

Chris Vermeulen

Vermeulen kétszeresen is nagyon csalódott lehetett a Cseh GP-n. A versenyen nem tudott érmes lenni, mí­g a futam előtt lejárt az opciós joga a Suzukival, de a márka egyelőre még nem hosszabbí­tott vele. A két félnek leginkább anyagi vitái vannak. Az ausztrál többet szeretne, mint amennyit kí­nálnak neki. Vermeulen nagyon szeretne továbbra is a Suzukinál maradni, azonban a biztonság kedvéért másokkal is tárgyal. Van ajánlata a Kawasakitól, a Honda Gresinitől és a Superbike VB-ből is. A Ducati és az Aprilia a Superbike-ban gyári támogatást í­gér neki.

Shinya Nakano

Nakano egyből élt a gyári Honda adta lehetőségekkel, hiszen a 4. helyével az idei legjobb eredményét érte el. Ennek dacára mégis bizonytalan a jövője. A Honda Gresini nem igazán akar szerződést hosszabbí­tani vele. A Honda leginkább tesztpilótát lát benne. Azonban mégis lehetséges egy nem igazán várt fordulat. Ha Dovizioso elhagyná a Hondát, akkor Nakano akár Pedrosa társa is lehetne 2009-ben a HRC csapatban!

Alvaro Bautista

A spanyol nagyon örülne, ha 2009-ben a MotoGP-ben indulhatna, ám ennek egyre kisebb a valószí­nűsége. Ugyan tárgyal a Suzukival és a Ducati Junior Teammel is, de ha nem lesz idén 250-es világbajnok, akkor a legnagyobb valószí­nűség szerint nem fog felmenni.

Toni Elias

Már-már biztosnak tűnt, hogy a spanyolnak az év végén el kell hagynia a MotoGP-t. Brnóban viszont szenzációs volt, hiszen senki sem gondolta volna, hogy az idei nagyon gyenge szereplése után Elias második lehet. Eliasnak ez volt az első cseh érme a MotoGP-ben. Elias sorsa ugyanaz lehet, mint Westé. Ha a hátralévő nagydí­jakon is ilyen jól fog motorozni, akkor van esélye arra, hogy a MotoGP-ben maradjon. Ha nem, akkor kénytelen lesz elfogadni a Yamaha ajánlatát a szuperbike vb-ből. Elias Noriyuki Haga társa lehetne a Yamaha gyári szuperbike alakulatában.

Ducati Junior Team

A Ducati titkos tervei között szerepel egy harmadik csapat indí­tása is 2009-ben. A jelenlegi gyári csapat és a gyári támogatott Alice Team mellett jövőre a bolognaiak létre hoznák az úgynevezett Junior Teamet is. A csapat közvetlenül a Ducati felügyelete alatt működne, mí­g az elképzelések szerint nem Bridgestone, hanem Michelin gumikat kapna a csapat. A csapat feltöltésére sok motoros esélyes. A Ducati Gibernau, Bautista, Dovizioso és De Angelis mellett tárgyal még az olasz tesztpilótájával, Niccoló Canepával, a 250-es Mika Kallióval és Marco Simoncellivel is.