ítesett az első sorozatgyártott elektromos sportmotor a hivatalos vizsgálatokon

Az első példányokat már el is kapkodták

Tegnap bejelentette az Energica Motor Company, hogy a 100 százalékig elektromos sportmotorja, az Energica Ego megfelelt az Amerikai Közlekedési Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration) és az Amerikai Környezetvédelmi íœgynökség (Environmental Protection Agency) vizsgálatain.

 

Ez azt jelenti, hogy az Ego í­gy már egy teljesen homológ motorkerékpár, amit legális árusí­tani az Egyesült íllamokban. Ugyanakkor érdemes lesz sietni a tengerentúli vásárlóknak, mivel a 2015 harmadik negyedévére szánt modellek majdnem mindegyikét már eladták. Aki lemarad, az csak az utolsó negyedéves szállí­tásból vásárolhat.

 

 

Az Energica Egóban egy olajhűtésű, elektromos motor dolgozik. A villanyos egység kereken 100 kW-ot, azaz nagyjából 136 lóerőt tud kipréselni magából 4900 és 10 500/perces fordulatszám között. Ez már önmagában is igen elismerésre méltó, de érdemes még hozzávenni, hogy a különleges sportmotor 0 és 4700 között 195 Nm nyomatékot szabadí­t a hátsó kerekére.

 

Ennek megfelelően az Energica Egónak nincs miért szégyenkeznie a többi motor között. A 100 km/h-t 3 másodperc alatt képes elérni, a lendülete pedig kitart 240-ig. Ez azt jelenti, hogy nagyjából a 600-as sportmotorok kategóriába sorolható az olasz gyártó újdonsága.

 

Az energiaellátásról egy 11,7 kWh-s akkumulátor gondoskodik. A 3,5 óra alatt feltölthető egység 80 km/h-s tempónál 150 km-nyi hatótávot szavatol. Ha a sofőr csak 60-al megy, akkor plusz 40 km-t nyer, ha viszont 100-as tempóra áll rá, akkor pont 100 km múlva kell újból hálózatra csatlakoztatnia az Energica Egót.