írral szemben

Szerencsétlenség Hector Barberának és Tóth Imrének, győzelem Alvaro Bautistának a Holland Nagydí­jon.


A győztes ünnepel: Alvaro Bautista

Szombat reggel még jól állt a magyar csapat szénája, hiszen úgy tűnt, hogy esős verseny elé néz a világbajnoki mezőny és akkor Tóth Imrének jó esélye van egy kiemelkedő eredményt elérni. Reggel a motor remekül ment és tizedik helyen végzett a bemelegí­tő edzésen. Hector Barbera sem panaszkodott, hiszen ő volt a leggyorsabb a pályán a versenyt megelőző utolsó edzésen.


Hector Barbera (21)

A rajtnál már minden a visszájára fordult. A spanyol versenyzőnk beragadt, mí­g közvetlen Tóth Imre előtt bukás történt. Russel Gomez épp a magyar pilóta előtt lépte át a kormányt, í­gy Imre kénytelen volt a bukótér felé venni az irányt, ha nem akart átmenni a kollégán. Nagy hátrányba került a mezőnnyel szemben és a gyenge motor sem nyújtott sok segí­tséget számára a felzárkózáshoz. Eközben Barbera az első körben a hetedik helyen zárt, de a második fordulóban már Bautistával, Kallióval és Simonnal harcolt a dobogó harmadik fokáért.


Tóth Imre (10)

A futam második felében úgy tűnt, hogy Barbera a világbajnokság egyetlen magyar csapatának pilótája túl sokat hibázik. Többször is elrontotta ugyanazt a kanyarkombinációt, amivel lendületet és időt veszí­tett. Miután leintették a versenyt arra is fény derült, hogy mi történt a két versenyzővel, mert mindkettőjük önhibáján kí­vül került rázós helyzetbe.

A versenyt végül Alvaro Bautista nyerte Thomas Luthi és Marco Simoncelli előtt.


A dobogón balról-jobbra: Thomas Luthi (2.), Alvaro Bautista (1.), Marco Simoncelli (3.)



Hector Barbera nyilatkozata:

„Ennyit én még nem szenvedtem motoron. Az egész gépem, de főleg az eleje úgy rázkódott, hogy azt hittem kiszakí­tja a karom a tövéből. Alig bí­rtam fékezni és ezért hibáztam sokat. Képtelen voltam bekanyarodni és háromszor is elhagytam a pályát ugyanazon a helyen. Miután az összes terhet a hátsó gumimnak kellett eldolgoznia, a verseny végére teljesen ledarálódott a hátsóm. Mint kiderült a csapatom remek munkát végzett, de a Dunlopnál valaki hibázhatott, ugyanis az első kerekemen nem volt centí­r-súly. Vagy a súlyok voltak silányak vagy nem tudom mi történhetett, mert mint kiderült Kalliónak is ugyanez volt a baja. Ez van, örülök, hogy az ötödik helyezés összejött. A bajnokságban hatodikak vagyunk és arra kell koncentrálnunk, hogy a következő versenyen ne csússzon be ilyen hiba és a magyar csapat minél előkelőbb helyen végezzen a bajnokságban.”

Tóth Imre nyilatkozata:

„Reggel minden szuper volt. Jól éreztem magam a motoron, minden jó volt. A versenyen már Pradita is úgy gyorsult el mellettem, mintha én rollerral mentem volna. Nagyon szeretem az asseni pályát és szerettem volna jó eredményt hozni a csapatomnak, de ennek az esélye már akkor elszállt, amikor a rajt után elesett előttem Gomez. Hajszál hí­ja volt, hogy nem mentem át rajta. Nullára kellett fékeznem a motort, illetve egy nagyot kerültem a bukótérben, hogy kikerüljem a srácot. Csak ezután indulhattam a többiek után, de már késő volt.”


Végeredmény:

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA

2. Thomas LUTHI SWI APRILIA

3. Marco SIMONCELLI ITA GILERA

4. Alex DEBON SPA APRILIA

5. Hector BARBERA SPA APRILIA

6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM

7. Mika KALLIO FIN KTM

8. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA

9. Roberto LOCATELLI ITA GILERA

10. Julian SIMON SPA KTM

11. Hector FAUBEL SPA APRILIA

12. Ratthapark WILAIROT THA HONDA

13. Fabrizio LAI ITA GILERA

14. Alex BALDOLINI ITA APRILIA

15. Lukas PESEK CZE APRILIA

16. Eugene LAVERTY IRL APRILIA

17. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA

18. Frederik WATZ SWE APRILIA

19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA

20. Imre TOTH HUN APRILIA

Kiestek:

Manuel POGGIALI RSM GILERA

Mattia PASINI ITA APRILIA

Nem indult el:

Karel ABRAHAM CZE APRILIA

Az első körben kiesett:

Russel GOMEZ SPA APRILIA

A világbajnokság állása:

1. Mika Kallio – 140 pont

2. Marco Simoncelli – 139 pont

3. Alex Debon – 114 pont

4. Alvaro Bautista – 102 pont

5. Mattia Pasini – 98 pont

6. Hector Barbera – 93 pont

7. Hiroshi Aoyama – 90 pont

8. Yuki Takahashi – 78 pont

9. Thomas Luthi – 77 pont

10. Julian Simon – 57 pont

23. Tóth Imre – 2 pont