9 motor, amiért érdemes várni a jövő évet!

Hihetetlen, ahogy elrepült 2014, lassan itt a szilveszter. Az idei is jó év volt a motorozás világában, de a 2015-ös sem fog ettől elmaradni. Összegyűjtöttünk néhány újdonságot, amiért érdemes várni az új esztendőt.

1.) Kawasaki H2 / H2R
Első a Kawasaki H2 és H2R modellje, ami már hivatalos megjelenése előtt legendává vált. A Ninja 30. születésnapjára épült H2/H2R modellek úgy tűnik újabb lavinát indí­tanak a feltöltős motorok sorozatgyártásában. Mára már a többi nagy gyártó is igyekszik előrukkolni egy-egy ilyen géppel, például hallhattunk a Honda kompresszoros NC750-eséről, de 300 lóerő feletti teljesí­tményével és 360 km/h körüli végsebességével egy ideig a Kawasaki H2R lesz az etalon ebben a kategóriában.

 

2.) Ducati 1299 Panigale S
Az első sorozatban gyártott Ducati, ami átlépte a bűvös 200 lóerős határt. Ezt az új, 1285 köbcentis blokkjának köszönheti, ami  10 500-as fordulaton adja le a maximális, 205 lóerős teljesí­tményét. Mí­g a löket nem változott az 1190-hez képest, a furatot 116 mm-re növelték, innen a plusz teljesí­tmény. Ez persze a H2R mellett mindjárt nem tűnik olyan rettenetesen soknak, de ember legyen a talpán, aki nem remegő térddel fog leszállni a Ducati új sportgépéről.

 

 

 

3.) Yamaha YZF-R1
A Yamahától már megszokhattuk a végtelen precizitást, a mérnöki bravúrokat és a kifinomult megoldásokat, de most még erre is rátettek egy lapáttal az új R1 megalkotásakor. Elég csak felemlegetni a magasabb 13,0:1-es kompressziót, a titán hajtókarokat, a titán kipufogót vagy a magnézium kerekeket. Főleg pályára optimalizálták az új R1-est és nagy hangsúlyt fektettek a súlycsökkentésre. Persze az árcédulán is meglátszik majd a minőségi anyagfelhasználás.

 

4.) Honda RC213V-S
Az őszi EICMA-n debütált, a V4-es MotoGP-ből származó motor úgy tűnik, már 2015 szeptemberétől rendelhető lesz. A HRC és a Honda által közösen fejlesztett RC213V-S, tulajdonképpen a MotoGP győztes RC213V utcai változata. Egyelőre még csak tanulmány formájában láthattuk a motort, de abból következtetve, hogy a kiállí­táson már teljesen üzemképes volt, hihető az őszi értékesí­tés.

 

5.) Ducati Multistrada 1200 S
A Multistrada önmagában még nem újdonság, viszont a 2015-ös évre több újdonsággal rukkol elő. Szüksége is van rá, hogy tartsa magát a friss konkurenciával szemben, mint a BMW S 1000 XR és a kémfotók szerint hamarosan érkező KTM 1290 SMT. Ilyen újí­tás a Ducati újdonsága, a DVT (Desmodromic Variable Timing), aminek köszönhetően egyenletes, erős teljesí­tménnyel gazdálkodhatunk a teljes fordulatszám-tartományban.

 

6.) BMW S 1000 XR
Abban nincs semmi meglepő, hogy hatalmas érdeklődés övezi a BMW új túraenduróját. A méltán legendás GS után komolyak az elvárások a sportosabbra faragott S 1000 XR-rel szemben, de ismerve az S 1000 RR blokkját, látva a hihetetlen elektronikai és technikai arzenált, amit ez a motor felvonultat, nem féltjük a bajorok új versenyzőjét.

 

7.) KTM 1290 Super Adventure
Ezt miért várjuk? Ez kérdés? Aki olvasta 2015/01-es számunkban az 1190-es Adventure tesztet, az tudhatja, hogy már az is  elképesztő motor, ezzel pedig még egy nagyot lépett előre a KTM. Minden elképzelhető extrát megtalálunk benne, mint a fűtött ülés, a kanyarkövető LED-es fényszóró, az aktí­v felfüggesztés, nem beszélve a 36 literes tankról.
Úgy tűnik, a KTM komolyan gondolta, hogy a BMW R 1200 GS babérjaira tör.

 

8.) Suzuki GSX-S1000 ABS
Régóta tátongó űrt tölt be a Suzuki modellpalettáján az új Suzuki GSX-S1000 ABS. Olyan motorok hí­vták életre, mint a Yamaha FZ1, a Kawasaki Z1000 és a Honda CB1000R. A blokkja a GSX-R1000-ből származik, persze úgy hangolták át, hogy a hétköznapokban többet használt alsó és középső fordulatszám-tartományban szebben muzsikáljon. Szériatartozék lesz a három módban állí­tható kipörgésgátló és az ABS is. Rendkí­vül izgalmasnak í­gérkezik a Suzuki új ezres nakedje!

 

9) Harley–Davidson LiveWire
Lehet, hogy itt sok embernek megáll a kanál a kezében és fintorogva vonja le a következtetést, hogy ez már nem is Harley. Véleményem szerint ez másként van. A Harley nemcsak követi a piaci trendeket, ezzel a motorjával sok ponton meg is előzi. A prototí­pust egy 74 lóerős, 3 fázisú DC motor hajtja, amivel a Harley közel 150 km/h-s sebességre képes. Ahogy az első Terminátorban Schwarzenegger egy Fatboy nyergében hajtott, gond nélkül el tudnék képzelni a legújabban egy LiveWire-t.