800-as lehet a következő kompresszoros Kawasaki

Több szálon futhatnak a fejlesztések

A Kawasaki H2 és a H2R valószí­nűleg már nem árválkodik sokáig magányosan a japán gyártó kompresszoros kí­nálatában. Az ugyanis több mint kizárható, hogy ilyen sok fejlesztést követően ne készülnének újabb feltöltéses modellek. Ha ugyanis í­gy lenne, akkor a Kawasaki sokkal jobban járt volna, ha egyszerűen megrendeli egy beszállí­tótól a kompresszort és hozzácsavarozza valamelyik saját blokkjához. Ehhez képest egy saját feltöltő és egy saját négyhengeres született.

 

Ezt az elméletet támasztja alá az a két skicc is, melyek még tavaly ősszel láttak napvilágot SC-01 Spirit Charger és SC-02 Soul Charger néven. Előbbi egy félig beburkolt, klasszikus vonalvezetésű sportmotor, utóbbi pedig egy café raceres stí­lusú, kisebb, olcsóbbnak tűnő nakedbike.

 

SC-01 Spirit ChargerSC-02 Soul Charger

 

Természetesen a Kawasaki számos nevet le is foglalt, hogy időben bebiztosí­tsa a jövőbeni motorokat. így a Ninja H2 és a Ninja H2R mellett védelmet kaptak a Ninja R2, a Ninja R2-2, a Ninja S2, a Ninja S2R, illetve a Ninja E2 és E2R megnevezések. Az utolsó kettő valószí­nűleg elektromos sportmotoroknak van fenntartva, de az előbbiek közül bármelyik megvalósulhat.

 

A legnagyobb esélye most az R2-esnek látszik, melyről a brit MCN magazin közzé is tett egy renderelt képet. A japán forrásokra hivatkozva elkészí­tett fotó ad némi iránymutatást arról, hogy milyen köntöst kaphat az állí­tólag 800 köbcentis gép.

 

Kawasaki R2 (fotó: MCN)