700 és 1100 cm3 közötti hengerűrtartalmú túraendurók egész sora vetélkedik a vásárlók kegyeiért a középső géposztályban. Egyik legújabb képviselőjük a Tiger 900, amely alap-, valamint GT és Rally kivitelben kerül piacra.
.” href=”galeria.php?cid=55339″>![]() |
Míg egyes gyártók előszeretettel szorítkoznak a lényegre (Yamaha), addig mások az „a nagyobb jobb†elvét követik új típusaik fejlesztésekor. Utóbbiak közé sorolandó a BMW, a Honda és most már a Triumph is, ti. 19 colos első kerékkel készíti az új Tiger 900 utcai (alapkivitel, GT/Pro) és 21 colossal annak terepre szánt változatait (Rally/Pro).
.” href=”galeria.php?cid=55339″>![]() |
Nagyobb? Igen, a korábbi 799-ről 888 cm3-re nőtt a soros háromhengeres motor hengerűrtartalma. A teljesítménye ugyanakkor nem gyarapodott, Euro5-ös kivitelben továbbra is 95 lóerőt mozgósít, ami lehetővé teszi az A2-es jogosítványhoz passzoló, 48 lovasra visszafojtott modellváltozatok (a GT-ből és a Rallyból lesz ilyen) párhuzamos forgalmazását.
.” href=”galeria.php?cid=55339″>![]() |
Új hangolásának köszönhetően nagyobb nyomatékot ad le a háromhengeres az alsó és a középső fordulatszám-tartományban. A maximális érték 87 Nm az eddigi 79 Nm helyett, a névleges teljesítmény pedig az eddiginél 750 fordulattal hamarabb épül fel. Majd meglátjuk, mi érhető tetten a gyakorlatban az említett változásokból.
.” href=”galeria.php?cid=55339″>![]() |
A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/04 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.