300 lóerős Suzuki jöhet?

Forma 1-es technológiával ugorhat élre a japán gyártó

Manapság már nem lepődünk meg nagyon, ha egy gyártó feltöltéses, vagy hibrid meghajtású modellel áll elő. Maga a Suzuki is már egy ideje húzza a turbós motorra vágyók előtt a mézesmadzagot a Recursionnel. Most azonban valami olyan jöhet, amire korábban még nem volt példa.

 

Ha valaki követi a Forma 1-et, akkor tudja, hogy egy ideje, már ismét nem a szí­vó-, hanem az elektromos motorokkal kiegészí­tett, turbós blokkok üvöltésétől hangosak a versenypályák. A Suzuki legfrissebb szabadalma pedig ezekhez nagyon hasonló konstrukciót védet le.

 

 

A Forma 1-esekhez hasonlóan, itt is két elektromos motor dolgozik együtt egy turbós blokkal. Egyik a sebességváltónál segí­t be a hajtásba, a másik a turbófeltöltő megfelelő fordulatszámáért felelős. A működtetésükhöz szükséges energiát az ülés alá helyezett akkumulátor biztosí­tja, az irányí­tásukat pedig a vezérlőegység végzi.

 

A jelenlegi tervek szerint ez a különleges kialakí­tás egy 1000 köbcentiméteres, négyhengeres motoron működne, ami a mostani várakozások szerint 300 lóerő körüli teljesí­tményt eredményezhet. Ehhez hasonlót csak a Kawasaki H2 kifejezetten pályára szánt változata, a H2R képes leadni.

 

A különlegesség érkezése egyelőre bizonytalan, de egyes források szerint elképzelhető, hogy már a hónap végén esedékes, 44. Tokiói Motor Show-n megismerhetjük.