2014-re megújul a Honda CRF250R és CRF450R

A CRF250R motorjának és felfüggesztésének frissí­téseit vadonatúj súlyelosztás egészí­ti ki, növelve az irányí­thatóságot és a vezetői élményt a földön és attól elrugaszkodva egyaránt. A Honda zászlóshajójának számí­tó CRF450R blokkja és a 48 mm-es KYB légrugós első villája is fejlesztésen esett át.

A 2014-es CRF250R újjászületésének kulcsa az alumí­nium váz, amelyet a CRF450R modellen mutattak be 2013-ban. Az alacsony súlypont és a lecsökkentett fordulási tehetetlenség révén az új, mindössze 9,35 kg-os váz tovább növeli a CRF250R modellnél már megtapasztalt, lenyűgöző kezelhetőséget a talajon, illetve – és ez talán még fontosabb – a levegőben. A 48 mm-es fordí­tott Showa első villa belső fejlesztését új, kompakt kialakí­tású Showa hátsó lengéscsillapí­tó, átdolgozott Pro-Link felfüggesztés és újraálmodott alumí­nium lengőkar egészí­ti ki.

 

A használhatóság ékköveként emelkedik ki a 249 cm3-es motor, mely széles fordulatszám-tartományának bármely pontján hihetetlen teljesí­tményre képes. A motor a HRC fejlesztőmérnökeinek keze alatt számos újí­táson ment keresztül, beleértve a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer alapos átalakí­tását, továbbá a hengerfejen keresztüli gázáramlás, a légbeszí­vás valamint a kipufogás hatékonyságának javí­tását.
Az új CRF250R még nagyobb tökélyre törekszik, és a modellel a HRC ismét egy maradéktalanul kiegyensúlyozott motorkerékpárt alkotott, amely tökéletes eszköz a motorozáshoz a profiknak és amatőröknek egyaránt.

A CRF450R 449 cm3-es, egyhengeres motorja – az új kettős üzemanyag-befecskendezés időzí­tésével és az újratervezett dupla hátsó hangtompí­tókkal – az alsó fordulatszám-tartományú nyomatékleadása jelentősen javult. A szí­vó- és kipufogó csatornákon a CRF450R fejlesztőmérnökei által végzett módosí­tások tovább növelték a fordulatszámot és a maximális fordulatszámon történő teljesí­tmény leadást. A tengelykapcsoló könnyebb nyomórugókat kapott úgy, hogy a szerkezet megbí­zhatósága és élettartama nem csökkent. Ezen módosí­tások célja, hogy közvetlen, mégis érzékeny összeköttetést teremtsenek a hátsó keréken jelentkező megnövekedett vonóerő és a vezető által kontrollált tapadás között.

 

 

A 6. generációs alumí­nium ikertartós váz 2014-ben nem módosult, ahogyan az alumí­nium lengőkar és a Pro-Link hátsó felfüggesztési pontjai sem. A finoman hangolható húzó, illetve nyomófokozati csillapí­tást egy KYB gyártmányú hátsó rugóstag biztosí­tja, mí­g a 48 mm-es KYB első villa belső szerkezete fejlesztésen esett át a csillapí­tás hathatósabbá tétele érdekében. A CRF450R határozott megjelenése – amely a szigorú külső és a brutális teljesí­tmény kombinációja – tökéletes mozgásszabadságot biztosí­t a motoros számára, az „Extreme Red and White” szí­nű mintázat pedig méltó a Honda versenymotoros hagyományaihoz.