199 lóerős az új S 1000 RR

Alaposan átszabták a BMW S 1000 RR-t – még erősebb, még pontosabb, még kezesebb lett a rekorder sportmotor.

Finoman hozzányúltak a teljesí­tményleadáshoz, í­gy immár 199 lóerőt és 113 Nm csúcsnyomatékot szabadí­that a motor a hátsó kerékre. De talán még ennél is fontosabb, ami 5000-es fordulattól történik – ekkor ugyanis sokkal teltebb a nyomatékgörbe, mint korábban, illetve a pokol is sokkal korábban szabadul el.
Mindehhez alaposan át kellett fésülniük a mérnököknek a blokkot, alaposan megváltoztatták a hengerfej áramlási viszonyait, új vezérműtengelyeket és könnyebb szí­vószelepeket alkalmaztak.

Mindezek mellett sikerült 4 kilót lefaragni a motor teletankolt tömegéből, í­gy ez az érték 204 kilóra csökkent.
Teljesen új a váz is, a gyári tájékoztatás szerint optimalizálták a struktúrát – ahol kellett, rugalmasabb, ahol szükségesnek látták, merevebb lett, í­gy pontosabb visszajelzéseket kaphatunk a tapadásról és a menetviszonyokról. A futómű hangolása sem maradt érintetlen, külön kiemelik a negatí­v rugóú hosszának optimalizálását, aminek a tapadásban és a könnyed kanyarképességben van kulcsfontosságú szerepe.

Az elektronikai újí­tásokat úgy foglalhatjuk össze a legkönnyebben, hogy “minden, ami a HP4-et különlegessé tette”. Ebbe beletartozik a dinamikus futóműállí­tás, a verseny ABS, a hét fokozatban finomhangolható kipörgésgátló és a felfelé és visszaváltást is segí­tő váltóautomatika.