13 év után mutatkozott be az új SV650

60 ponton változott a V2-es blokkja

Ugyan SV-nek hí­vják, de első ránézésre inkább úgy tűnik, hogy a Gladius-szal áll közelebbi kapcsolatban. Meghajtásáról egy 645 köbcentiméteres, ikergyertyás, 90 fokos hengerszögű blokk gondoskodik, amibe állí­tólag 60 új alkatrészt zsúfoltak. Mindezek eredményeként 71-ről 76 lóerőre hí­zott a V2-es teljesí­tménye.

 

Az új SV vázát a Gladius adja, de 70 ponton átdolgozva, ami összesen 8 kg megtakarí­tást jelent. A végeredmény menetkész állapotban 197 kg, amibe már a blokkolásgátló is beletartozik (plusz 1 kg).

 

Az érdekességek között felsorolható a „Suzuki Easy Start” és a „Low RPM Assist”. Előbbi annyit tesz, hogy a vezetőnek nem kell folyamatosan nyomva tartani, elég csak megpöccinteni az önindí­tó gombját, utóbbi pedig – megnehezí­tendő a lefulladást – a kuplung kiengedésekor minimálisan megemeli a fordulatszámot.

 

További érdekesség, hogy az új SV kí­nálja a legalacsonyabb nyeregmagasságot a 600-800 köbcentiméteres kategóriában. A sofőröknek mindössze 785 mm-es magasságról kell lelógatni a lábukat.

 

Motorok Suzuki SV650 - 2016
Kattintson a képre a galériához