125-tel motorozott a halál falon

Guy Martin testére 7 g nehézségi erő hatott

Guy Martin rajongóinak ezútal sem volt okuk panaszra. A többek között TT versenyzőként ismert motoros ezútal a Wall of Death (A halál fala) névre keresztelt „pályán” bizonyí­totta rátermettségét.

 

Ahogy az a lenti videóban is látható, az ú ebben az esetben teljesen függőleges és nagyjából egy óriásira nagyí­tott hordó belsejére emlékeztet. Martinnak ebben kellett körbe-körbe motoroznia akkora sebességgel, hogy a centrifugális erő fenntartsa az oldalfalon.

 

39 méteres átmérőjű a palánkfal

 

Az 1981-es születésű brit két motorral készült az eseményre. Az egyik egy átalakí­tott Indian Scout, melyet igyekezett számos helyen megerősí­teni, hogy kibí­rja a nagyobb terhelést. A másik pedig egy ugyancsak egyedileg épí­tett, BSA származású kétkerekű, amiben 750 köbcentis, háromhengeres blokk dolgozik.

 

Az Indian hiába volt erősebb, végül utóbbival sikerül igazán jó eredményt elérnie.

 

Eredetileg a 100 mérföldes, azaz a 160 kilométeres óránkénti sebesség volt a cél, azonban végül 78,15 m/h-nál, tehát 125,74 km/h-nál nem húzta tovább a gázt.  Ez azonban í­gy is új rekordnak számí­t, és már ez is nagyjából 7 g nehézségi erőt jelentett, ami olyan, mintha a saját tömege meghétszereződött volna.

 

Az alábbi videóból mindenki leszűrheti, hogy ez a sebesség mennyire gyors a röviden csak WoD-nak nevezett pályán: