Guy Martin testére 7 g nehézségi erő hatott
Guy Martin rajongóinak ezútal sem volt okuk panaszra. A többek között TT versenyzőként ismert motoros ezútal a Wall of Death (A halál fala) névre keresztelt „pályán” bizonyította rátermettségét.
Ahogy az a lenti videóban is látható, az ú ebben az esetben teljesen függőleges és nagyjából egy óriásira nagyított hordó belsejére emlékeztet. Martinnak ebben kellett körbe-körbe motoroznia akkora sebességgel, hogy a centrifugális erő fenntartsa az oldalfalon.
39 méteres átmérőjű a palánkfal
Az 1981-es születésű brit két motorral készült az eseményre. Az egyik egy átalakított Indian Scout, melyet igyekezett számos helyen megerősíteni, hogy kibírja a nagyobb terhelést. A másik pedig egy ugyancsak egyedileg épített, BSA származású kétkerekű, amiben 750 köbcentis, háromhengeres blokk dolgozik.
Az Indian hiába volt erősebb, végül utóbbival sikerül igazán jó eredményt elérnie.
Eredetileg a 100 mérföldes, azaz a 160 kilométeres óránkénti sebesség volt a cél, azonban végül 78,15 m/h-nál, tehát 125,74 km/h-nál nem húzta tovább a gázt. Ez azonban így is új rekordnak számít, és már ez is nagyjából 7 g nehézségi erőt jelentett, ami olyan, mintha a saját tömege meghétszereződött volna.
Az alábbi videóból mindenki leszűrheti, hogy ez a sebesség mennyire gyors a röviden csak WoD-nak nevezett pályán: