115 éve kezdte az Indian

Sokan a Harley-Davidsont tartják Amerika legnagyobb múltra visszatekintő motorkerékpár-gyártójának, azonban az igazság az, hogy mire Milwaukee-ban nekiláttak a munkának már két éve kaphatóak voltak az Indianok.

George Hendee 1897-ben American Indian név alatt kezdett kerékpárok épí­tésbe, majd három évvel később csatlakozott hozzá az ugyancsak bicikliversenyzőként ismert Oscar Hedstrom, akivel már a motorizált kerékpárok gyártását tűzték ki célul. 1901-re el is készült az első prototí­pus, melyet egy évvel később követett két sorozatgyártott változat. 1903-ra Hedstrom nevéhez már egy 86,9 km/h-s sebességrekord is fűződött.

 

Jubilál az Indian


A fejlesztések ezt követően nemhogy nem álltak meg, de továbbra is gőzerővel folytak. 1904-ben mutatkozott be a máig ismert piros fényezés, az Indian Red, majd egy évre rá érkezett az első V2-es versenymotor.

 

A fellendülés egészen a második világháború utánig tartott, azt követően azonban erős hanyatlásba kezdett az 1923-tól kezdve már Indian Motorcycle Company néven futó vállalat. A halálból végül a Polaris konszern élesztette fel és elkészí­tette az új platformot hajtó Thunder Stroke 111 blokkot, valamint az első folyadékhűtéses V2-est, amit a Scoutban ismerhettünk meg.

 

 

Az Indian palettáján jelenleg nem kevesebb, mint kilenc modell sorakozik: az előbb emlí­tett Scout mellett ott a kezdőknek szánt Scout Sixty, a nagyok sorát pedig a Chief Classic, a Chief Vintage és a Chieftain kezdi. Mellettük számos különlegesség, mint a Chief Dark Horse és a Springfield is szí­nesí­ti a kí­nálatot, illetve ott a Chieftain Dark Horse, valamint a Roadmaster azoknak, akik a zászlóshajókra vágynak.

 

A választék tehát igen gazdag és a tendenciák is biztatók, azonban egyelőre még nincs mitől tartani a Harley-Davidsonnak, továbbra sincs fenyegetve a tengerentúli márkák közötti elsősége.