1000-es túraenduró alig 200 kg-os tömeggel?

Hivatalos adatok és fényképek az új Honda Africa Twinről

A tegnap megjelent videó után végre nyilvánosságra kerültek az új Africa Twin legfontosabb paraméterei. A CRF1000L kódnévre hallgató modellben a korábbi várakozásoknak megfelelően egy 998 köbcentiméteres, soros elrendezésű kéthengeres dolgozik. A folyadékhűtésű, nyolcszelepes, 270 fokos főtengely-elékelésű blokk névleges teljesí­tménye 95,2 lóerő, melyhez maximális forgatónyomatékként 98 Nm társul. Előbbit 7500, utóbbit 6000/perces fordulatszámon préseli ki magából.

 

Ennek az erőnek az alapmodell esetében mindössze 208 kg-os száraztömeggel kell megbirkózni. Magyarországon azonban csak a blokkolásgátlóval felszerelt, és emiatt 4 kg-val nehezebb kivitelt tervezik árusí­tani. Ha pedig valaki a Honda DCT váltóját is bepipálja az extralistán akkor 222 kg-os száraztömeggel kell kalkulálnia.

 

Motorok Honda Africa Twin 2015

50 kép galériában

 

A CRF1000L alapváltozata menetkész állapotban 228, ABS-szel 232, DCT-vel 242 kilót nyom a mérlegen.

 

Nem a szokványos DCT kerül az új Africa Twinbe:

 

“Standard üzemmódban a vezető szabadon válthat a kormányon elhelyezett gombokkal, mí­g D (Drive) és S (Sport) állásban automatikusan kapcsol a nyomatékelosztó. A sportosabb habitus érdekében a mérnökök három “alüzemmódot” (S1, S2 és S3) hoztak létre az S-en belül. A DCT váltó szintén képes az aktuális körülményekhez alkalmazkodni. Ha a vezető megnyomja a műszeregység jobb oldalán elhelyezett, G feliratú gombot, a beállí­tások terepes használathoz igazodnak, csökkentve például a váltások közötti kuplungcsúsztatást. További előrelépés, hogy a DCT figyeli a motor hosszanti dőlésszögét, s annak megfelelően működik, hogy emelkedőn vagy lejtőn halad a pilóta.”

 

Az új Africa Twin futóművével kapcsolatban kiemelhető, hogy a fejlesztésekor ugyanaz “a három cél lebegett a Honda szakembereinek szeme előtt, mint anno az XRV750-nél: kompromisszumok nélküli terepképesség, túrázáshoz is passzoló menetkomfort, valamint könnyű mindennapi, városi-elővárosi használat“.

 

Motorok Honda Africa Twin 2015

 

“A nagy rugóútal büszkélkedő, fordí­tott Showa első teleszkópok húzó- és nyomófokozati csillapí­tása egyaránt szabadon állí­tható, a csúszószárak végéről pedig 310 millis, hullámos, úszóágyazású tárcsák és radiálisan rögzí­tett, négydugattyús Nissin féknyergek kacsintanak a szemlélőre. A központi hátsó rugóstagot szintén a Showa szállí­tja, itt a rugó-előfeszí­tést kalibrálhatja a pilóta. Akárcsak a CRF450R Rally, a CRF1000L Africa Twin is 21, illetve 18 colos kerekeken gördül, az első abroncs mérete 90/90 R21, a hátsóé 150/70 R18.”

 

“Az elődmodellekre utaló, dupla fényszóró a legmostohább időjárási viszonyok közepette is láthatóvá teszi az utat, a 850 és 870 milliméteres magasságban rögzí­thető ülés pedig hosszú távon is kényelmes. Hála a méretes, 18,8 literes üzemanyagtartálynak és a kedvező fogyasztásnak, az új Africa Twin hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet.”

 

Motorok Honda Africa Twin 2015

 

“A Honda CRF1000L Africa Twinhez négyféle szí­nösszeállí­tás közül választhatnak a vásárlók: CRF Dakar Rally, trikolor, ezüst és fekete.”